• Tel: +90 501 211 90 56
  • E-posta: info@drelnurhuseynov.com
  • Mesai: 7/24 Bize ulaşabilirsiniz.
denemed denemde s dds s

Tüp Mide ( Sleeve Gastrectomy)

Günümüzde Tüpmide ( Sleeve Gastrectomy) ülkemizde ve dünya genelinde altın standarttır. Ameliyat sonrası midenin şekli tüp şekline benzediği için tüp mide ameliyatı olarak isimlendirilir. Diğer adıyla ‘’mide küçültme’’ olarakta bilinmekte olan bu ameliyat  en sık tercih edilen yöntemdir. Fakat hasta için en uygun yöntem cerrahı tarafından kararlaştırılmaktadır.

Normalde bir kişide mide hacmi yaklaşık 1 – 1,5 L civarındadır. Bu ameliyat ile midenin büyük bir bölümünün (%80-%90) çıkarılmaktadır ve geride yaklaşık 150-200 ml mide hacmi bırakılmaktadır. Bu sayede besin alımı kısıtlanmakta, açlık hormonu (Ghrelin) üretimi azaltılarak uzun süre tokluk sağlanmaktadır. Ayrıca henüz kilo kaybı

Bu ameliyatı kilo sorunu olan herkese uygulanabilirmi?

1. VKİ (Vücut Kitle İndeksi) 35 kg/m2 ve üzeri olup yandaş hastalıkları* olan hastalar
  2. VKİ (Vücut Kitle İndeksi) 40 ve üzeri olan bütün hastalar

*Yandaş hastalıklar:

1. Tip 2 diyabet (şeker hastalığı)
  2. Hipertansiyon
  3. Kolesterol yüksekliği
  4. Uyku apnesi
  5. Obezite-hipoventilasyon sendromu
  6. Pickwick sendromu (uyku-apne sendromu ve obezite-hipoventilasyon sendromunun bir arada olması)
  7. Alkol dışı yağlı karaciğer hastalığı veya “non-alkolik steatohepatit (NASH)”
  8. Psödotümör serebri
  9. Gastro-özofagial reflü hastalığı
  10. Astım
  11. Venöz staz hastalığı
  12. İleri derecede üriner inkontinans
  13. Günlük yaşamı etkileyen artrit

Ameliyatın süresi nedir?

Ortalama ameliyat süresi 60-90 dk kadar sürmektedir.

Hangi yaş grubuna bu ameliyat önerilir?

18-65 yaş arası

Tüpmide ameliyatı sonrası normale dönüş süreci nasıldır?

Hastalar ameliyat oldukları günün akşamı yürümeye başlar ve ve genellikle 2. gün ciddi ağrılar olmaz.

Ameliyat sonrası beslenme nasıl düzenlenmekte?

Ameliyat sonrası ortalama 7-10 gün sıvı gıdalar, sonrası 7-10 gün içinde yumuşak gıdalar, 20-25. Gün sonrası katı gıdalara geçiliyor.

Hastalar ameliyat sonrası ortalama kaç kilo veriyor?

İlk ayda vücut ağırlığının yaklaşık %10’undan fazlası (ortalama 14-16 kg) kaybedilmektedir. 6 ay- 1 yıl içerisindeyse genellikle hastalar ideal kilolarına ulaşmaktadırlar.

Ameliyat sonrası dikkat edilmesi gereken nelerdir?

Mutlaka diyete uygun gerekmektedir. Ortalama günlük 1,5-2 L kadar su içilmeli ve 50-60 gr kadar protein alınması şartdır. İlk başlarda protein takviyeleri ve 1 yıl boyunca multivitamin alınması lazım..

Dr. Elnur HUSEYNOV

Translate »